علاقه مندی نوادگان شیخ احمدقمی به شناخت هرچه بیشتر اعقاب ایرانی خود

In اخبار تایلند, ایران و تایلند, ایرانیان تایلند

علاقه مندی نوادگان شیخ احمدقمی به شناخت اعقاب ایرانی خود  :همایش بزرگ نوادگان شیخ احمدقمی در بانکوک برگزار شد این همایش به همت بنیاد بوناک و اعضای خانواده احمد چولا بصورت سالانه برگزار شده و طی آن تمامی نوادگان نسل های قدیم و جدید دورهم می آیند تا یاد و خاطره پدران خود را زنده نگه داشته و با نوادگان جدید که به جمع این سلسله می پیوندند اشنا شوند همچنین در بخشی از برنامه فعالیت های جدیدی که توسط اعضای خانواده انجام شده معرفی میشود یکی از فعالیت های چشمگیری که توسط اعضای خانواده در سال گذشته صورت گرفته بود سفر گروهی سی نفره از اعضای این سلسله به ایران بوه است که طی این سفر این گروه از تمامی اماکنی که به نحوی به شیخ احمد قمی مرتبط میشود بازدید و سفرنامه خود را بصورت مکتوب منتشر نموده اند. این فعالیت های بنیاد بوناک نشانگر این است که علاوه بر نسل مسلمان و شیعه شیخ اخمد قمی نوادگان بودایی وی نیز علاقمند به شناخت اعقاب ايراني خود میباشد.

در ادامه جلسه اقای عباس سانگسن یکی از اعضای خانواده احمد چولا از طرح جدید معماری خود برای محوطه اطراف مقبره شیخ احمد قمی که در دانشگاه راجابات قرار گرفته رونمایی کرده و طرحش را برای تمامی اعضای خانواده تشریح نمود طی بودجه ای که از طرف شهرداری آیوتایا برای این طرح اختصاص یافته این طرح در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد .

در پایان جلسه از افراد فعال برای پیشبرد اهداف و برنامه های بنیاد بوناک تقدیر بعمل آمد.افزودنی است خانواده ” بوناک “ به نسل بودایی و خانواده ” احمد چولا” به نسل مسلمان نوادگان شیخ احمد قمی اطلاق میشود .نسل ششم نوادگان شيخ احمد با انتصاب”بوناک” به عنوان مشاور اصلي شاه تاكسين شکل گرفت. بوناک در اين دوره به مناصب عالي حكومتي از جمله فرماندهي ارشد سپاه دست يافت. وي در ارتقاء موقعيت خاندان بوناک نقش مهمي ايفا کرد.”سورن احمد چولا” نیز در اوايل دوران سلطنت شاه راماي نهم در گذشت. پسر كوچكتر وي يعني “کراساي چالارتار”، رهبري جامعه شيعه جعفري را طي سالهاي ۱۹۷۲-۱۹۴۶ ، برعهده داشت و زماني نيز به عنوان نماينده دولت تايلند در امور زائران مكه در عربستان برگزيده شد . هر دو نسل هم در زمان حال و هم در طول تاریخ تایلند دارای مناصب مذهبی, اجتماعی و سیاسی مهمی بوده اند .حضور شيخ احمد واعقاب وي در سيام موجب تحولاتی از قبیل تاثير پذيري از رسوم ايراني, تاسيس نهاد شيخ الاسلامي ,استفاده از تجارب بازرگاني ايرانيان ,ترويج اسلام وبويژه مذهب شيعه در تايلند گردیده و در  دوران معاصر نیز وجود این خانواده ها نقش مهمی در توسعه روابط دو کشور داشته است .

You may also read!

مشاغل ممنوعه برای خارجیان در تایلند

خارجیان در تایلند برای هر گونه فعالیت تجاری نیاز به ثبت شرکت و دریافت اجاره کار و یا استخدام

Read More...

فرصت ها و چالش های تایلند در جنگ اسرائیل و حماس+ زیان های اقتصادی اسرائیل از این جنگ

در گزارشی که دفتر توسعه تجارت بین الملل تایلند در تل آویو ارائه داده است در این گزارش چنین

Read More...

چهار چالش عمده پیش روی دولت جدید تایلند

با تشکیل دولت جدید سرتا تاویسین، کم کم سر و صدای بحث‌های داغ سیاسی می‌خوابد اما چالش های اقتصادی،

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

error: Alert: کپی ممنوع !!