فرصت ها و چالش های تایلند در جنگ اسرائیل و حماس+ زیان های اقتصادی اسرائیل از این جنگ

In اخبار تایلند, اقتصاد تایلند

در گزارشی که دفتر توسعه تجارت بین الملل تایلند در تل آویو ارائه داده است در این گزارش چنین ذکر شده که جنگ طولانی اسرائیل و حماس می تواند تقاضا برای محصولات غذایی تایلندی را افزایش دهد، اگرچه هزینه های حمل و نقل صادرات نیز می تواند به طور تصاعدی افزایش یابد.در این گزارش آمده است که از جمله فرصت های مثبت ، جنگ به تایلند فرصتی برای صادرات بیشتر مواد غذایی و محصولات پزشکی برای پاسخگویی به تقاضای بالا در طول جنگ و پس از آن داده است. به عنوان مثال برنج، غذاهای دریایی، محصولات غذایی کنسرو شده و فرآوری شده، لاستیک طبیعی و محصولات لاستیکی، دارو و تجهیزات پزشکی را ذکر کرد که جزو این محصولات میباشند .

این دفتر همچنین انتظار دارد که تقاضا برای خودروها و قطعات خودرو پس از جنگ افزایش یابد، اگرچه تقاضا برای محصولات لوکس مانند جواهرات و زیور آلات برای مدت طولانی کم خواهد ماند.علاوه بر این، علیرغم تقاضای بالقوه بالاتر برای محصولات غذایی تایلندی، مصرف کنندگان اسرائیلی خرید محصولات غیرضروری برای مصرف روزمره خود مانند خودروها و قطعات، جواهرات و زیور آلات را به تعویق خواهند انداخت همچنین انتظار می رود بسیاری از گردشگران و تجار اسرائیلی در صورت ادامه جنگ تا سال آینده سفر خود به تایلند را لغو کنند.

این گزارش به تخمین وزارت دارایی اسرائیل اشاره کرده که جنگ جاری با شبه‌نظامیان حماس می‌تواند “میلیاردها شکل” برای این کشور هزینه داشته (یک شکل اسرائیل برابر است با ۹ بات) و باعث رکود اقتصادی شود.در این گزارش به نقل از اقتصاددانان اسرائیلی آمده است: با افزایش هزینه‌های نظامی و کاهش درآمدهای گردشگری در طول جنگ، انتظار می‌رود اسرائیل در طی سه تا شش ماه آینده شاهد تورم بالاتر، افزایش هزینه سوخت و افزایش قیمت مصرف‌کننده باشد.تخمین زده می شود که این جنگ حداقل ۱٫۵ درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) یا ۲۷ میلیارد شکل (۲۴۳٫۸ میلیارد بات) ضرر خواهد داشت که میتواند منجر به کاهش رشد اقتصادی از ۳ درصد پیش بینی شده قبلی به ۲٫۲ درصد شود.

دفتر تجارت تایلند در تل آویو همچنین اعلام کرد که جنگ جاری اسرائیل و حماس در سه مرحله بر تجارت تایلند با اسرائیل تأثیر خواهد گذاشت.

  • در کوتاه مدت، اگر جنگ حداکثر تا نوامبر پایان یابد، تایلند شاهد کاهش شدید تجارت با اسرائیل خواهد بود، زیرا اقتصاد دولت یهود در رکود خواهد بود.

  • در میان مدت، اگر جنگ بین دسامبر و فوریه پایان یابد، دوره سه ماهه پس از جنگ شاهد افزایش تجارت با اسرائیل خواهد بود زیرا این کشور در حال بهبود پس از جنگ خواهد بود.

  • در دراز مدت، تایلند می تواند انتظار داشته باشد که حجم تجارت با اسرائیل افزایش یابد، زیرا دولت یهود از جنگ بهبود می یابد.

تایلند طی سال‌های اخیر شاهد افزایش صادرات به اسرائیل بوده است که این میزان رشد در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال قبلش ۴۱ درصد ،سال ۲۰۲۲  ۱۴ درصد و در هشت ماهه اول امسال ۱۲٫۶ درصد رشد داشته است.

منبع : https://www.nationthailand.com/thailand/general/40032121

 

You may also read!

شرایط خرید زمین در تایلند برای خارجیان اعلام شد

طی اصلاحاتی که در قوانین ملکی تایلند به وجود امد بنابر قوانین جدید شهروند خارجی که هر یک از

Read More...

تبدیل گواهینامه رانندگی تایلندی به ایرانی

تبدیل گواهینامه رانندگی تایلندی به ایرانی : در پست های قبلی در مورد نحوه تبدیل گواهینامه رانندگی ایرانی به

Read More...

قوانین ارسال حیوان زنده از تایلند به ایران

قوانین ارسال حیوان زنده از تایلند به ایران : بخش قرنطینه حیوانات فرودگاه سوآنابومی تایلند که مسئول این امر

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

error: Alert: کپی ممنوع !!