اقامت دائم تایلند : قوانین وشرایط مورد نیاز

In اخبار تایلند, ایران و تایلند, ویزا و اقامت

اقامت دائم تایلند : قوانین وشرایط مورد نیاز : افرادی میتوانند برای اقامت دائم تایلند ثبت نام نمایند که که یکی از شرایط ذیل را دارا باشند فردی که قصد ثبت نام برای دریافت اقامت تایلند را داشته باشد بایستی بطور مداوم ۳ ساله یکی از ویزاهای Non-O را داشته و آن را تغییر نداده باشد و در حین ارائه مدارک برای اخذ اقامت نیز همان ویزا را دارا بوده و با همین ویزا در تایلند اقامت داشته باشد .

علاوه بر این تسلط به زبان تایلندی برای حضور در مصاحبه ها و همچنین نداشتن سو سابقه و دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی برای ارائه به اداره مهاجرت الزامی میباشد. در بسیاری از موارد در طول مراحل رسیدگی به درخواست افسران اداره مهاجرت از محل زندگی و کار شما بازدید و با شما مصاحبه خواهند نمود .

درخواست های اخذ اقامت دائم تایلند صرفا از ماه اکتبر تا دسامبر قابل ارائه میباشد و سالانه سهمیه ای برای شهروندان هر کشور اختصاص داده شده است که بر اساس این سهیمه درخواست ها بررسی و اقامت ارائه خواهد شد از این رو پروسه این کار میتواند بسیار طولانی باشد از این رو بایستی بسیار با حوصله باشید بسیاری از افرادی که با دارا بودن تمامی شرایط ذیل برای اخذ اقامت دائم یا شهروندی تایلند اقدام نموده اند گاهی تا ۱۰ سال و بیشتر در نوبت بوده اند تا به درخواست انها رسیدگی شده است . مدارک و شرایط ذیل مدارکی میباشند که بصورت متداول از افراد درخواست میشود و امکان دارد اداره مهاجرت هرگونه مدارک مورد نیاز دیگری را نیز درخواست نماید که بسته به شرایط افراد متفاوت میباشد. داشتن فعالیت های اجتماعی از قبیل تصاویر چاپ شده از در روزنامه ها و مطالب منتشر شده , کتاب های منتشر شده و حضور در مراسم ها و شرکت در برنامه های خیریه از جمله مواری میباشد که میتواند در سیر روند پرونده شما تاثیر داشته باشد

  • سرمایه گذاری در تایلند :

  1. در مورد این گزینه میتوانید مطلبی را که در این زمینه منشتر کرده ایم مطالعه نمایید 

  • استخدام توسط شرکت و یا داشتن کسب و کار :

  1. در این مورد بایستی فرد مورد نظر از طریق یکی از مرزهای قانونی وارد کشور تایلند شده باشد

  2. بصورت متوالی ویزا و ورک پرمیت اشتغال در کسب خاصی را دارا باشد

  3. ماهانه از ۵۰ الی ۸۰ هزاربات حقوق ماهانه داشته باشد بطوریکه مدارک دریافت حقوق در حساب بانکی و همچنین مدارک پرداخت حق بیمه و مالیات در طول سه سال را بتواند به اداره مهاجرت ارائه نماید

  4. کسب و کار وی جزو کسب و کارهای ممنوعه برای خارجیان نباشد

  5. شرکت مدنظر بایستی دارای ۱۰ میلیون بات سرمایه باشد

  • داشتن همسر تایلندی و یا سرپرستی کودک تایلندی :

  • داشتن همسر تایلندی و سرپرستی کودک تایلندی زیر ۲۰ سال و دارا بودن تمامی موارد مذکور در بالا برای اگاهی از شرایط ازدواج در تایلند میتوانید این مطلب را مطالعه نمایید .

  • متخصصین و نخبگان دانشگاهی :

این گزینه شامل افراد متخصص و نخبه دانشگاهی میشود که بنابر صلاحدید و نیاز دانشگاهها و مراکز علمی و تخصصی تایلند برای جذب افراد برای اشتغال در مشاغل خاص اقامت دائم به انها اعطا میشود .

 

 

You may also read!

مشاغل ممنوعه برای خارجیان در تایلند

خارجیان در تایلند برای هر گونه فعالیت تجاری نیاز به ثبت شرکت و دریافت اجاره کار و یا استخدام

Read More...

فرصت ها و چالش های تایلند در جنگ اسرائیل و حماس+ زیان های اقتصادی اسرائیل از این جنگ

در گزارشی که دفتر توسعه تجارت بین الملل تایلند در تل آویو ارائه داده است در این گزارش چنین

Read More...

چهار چالش عمده پیش روی دولت جدید تایلند

با تشکیل دولت جدید سرتا تاویسین، کم کم سر و صدای بحث‌های داغ سیاسی می‌خوابد اما چالش های اقتصادی،

Read More...

One commentOn اقامت دائم تایلند : قوانین وشرایط مورد نیاز

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

error: Alert: کپی ممنوع !!