چرا ایرانی ها با ویزای مولتی تایلند از مرزهای زمینی یا فرودگاه بازگردانده میشوند ؟

In ایران و تایلند, ایرانیان تایلند, ویزا و اقامت

چرا ایرانی ها با ویزای مولتی تایلند (چندبا ورود) از مرزهای زمینی یا فرودگاه بازگردانده میشوند ؟با توجه به پیام هایی که از طرف برخی از هموطنان مقیم و غیرمقیم که دارای ویزای چندبار ورود تایلند یا مولتی بوده اند ولی در مرزهای ورودی با وجود مدارک کامل از ورود انها جلوگیری شده و به کشور مبدا بازگردانده شده اند بر آن شدیم که در این مطلب به دلایل این موضوع بپردازیم.
لطفا مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

موضوع مهمی که در این راستا بسیار حائز اهمیت میباشد پیشینه و سابقه استفاده از نوع ویزا موجود میباشد. با توجه به اینکه بسیاری از هموطنان با اخذ این نوع ویزا بعد از ورود به تایلند اقدام به اشتغال غیرقانونی بدون مجوز کار نموده و در برخی موارد نیز حتی بعد از اتمام اعتبار ویزا حاضر به بازگشت به ایران نشده و به اقامت غیرمجاز روی می آورند. از این رو افسران مهاجرتی با بررسی مدارک و وضعیت افراد به ظن اینکه این افراد نیز با استفاده از این ویزا به وضعیتی مشابهی دچار خواهند شد از ورود انها جلوگیری می نمایند.

خصوصا افسران پلیس مهاجرت نسبت به خروج از تایلند به مقصد کشورهای همسایه و سپس بازگشت به فاصله کوتاه یکی دوروزه یا همان ویزا ران بسیار حساس هستند به این گونه افراد اجازه ورود نمی دهند. این مشکل در مورد کسانی که اقامت های طولانی مدت با ویزای چندبار ورود تجاری در تایلند داشته اند شدیدتر است.

حال سوالی که اینجا مطرح میشود این است که اگر قرار است این افراد از مرزهای ورودی بازگردانده شوند چرا برای انها ویزا صادر میشود و آیا در همان سفارت امکان بررسی وضعیت واعلام امکان وارد آنها به تایلند ممکن نیست تا از هزینه های پرواز و ویزا و اتلاف وقت جلوگیری شود؟ در پاسخ به این سوال باید به این مهم توجه داشت که شاید از دید سفارت ورود یک فرد به کشور هیچ ممانعتی نداشته و برای وی ویزا صادر شود چرا که نوعی درامدزایی برای کشور مقصد نیز میباشد ولی داشتن ویزای یک کشور متضمن ورود شما به آن کشور نمیباشد چرا که تصمیم گیرنده نهایی ورود شما به کشور مقصد افسرمهاجرتی درمرز ورودی میباشد که بنابر پارامترهایی که برای شهروندان کشورهای مختلف در نظر گرفته شده است تشخیص میدهد که ایا فرد مدنظر میتواند به کشور وارد شود یا نه و بر اساس اختیاراتی که قانون به این افسران میدهد تصمیم این افسران نمیتواند مورد انتقاد قرار گیرد .

چه باید کرد؟

هر فرد باید هدف خود از اقامت در تایلند را مشخص کرده و ویزای مربوط به همان کار را دریافت کند. برای مثال نمیتوان با ویزای توریستی به تحصیل در تایلند مشغول شد یا با ویزای چندبار ورود تجاری که برای رفت و آمد تجار‌و بازرگانان در نظر گفته شده و به اقامت و کار در تایلند پرداخت. چرا که پلیس مهاجرت تایلندراه های مختلف دور زدن قوانین ویزا را شناسایی کرده و به شدت در حال برخورد با متخلفین است.

نکته نهایی و واقعیت این است که بسیاری از برخوردهایی که با هموطنان در مرزهای ورودی کشورها رخ میدهد به سوابقی بازمیگردد که تعداد معدودی از هموطنانمان در ان کشور و دولت مدنظر بجای گذاشته اند , با قانون مداری و رعایت قوانین کشور مقصد میتوان به این نوع برخوردها پایان داده و در صورت برخوردهای نامناسب میتوان اعتراض و حق خود را مطالبه نمود ولی در صورت تداوم این قانون گریزی ها  دود‌ آن به چشم‌خودمان خواهد رفت فلذا بایستی بیاموزیم که به قوانین کشور میزبان احترام گذاشته و آن را رعایت کنیم تا اینگونه قانون گریزی عده ای معدود دامن گیر بقیه نشده  و موجب دردسر , تخریب سابقه و محرومیت  دیگران از خدمات نشود.

You may also read!

مشاغل ممنوعه برای خارجیان در تایلند

خارجیان در تایلند برای هر گونه فعالیت تجاری نیاز به ثبت شرکت و دریافت اجاره کار و یا استخدام

Read More...

فرصت ها و چالش های تایلند در جنگ اسرائیل و حماس+ زیان های اقتصادی اسرائیل از این جنگ

در گزارشی که دفتر توسعه تجارت بین الملل تایلند در تل آویو ارائه داده است در این گزارش چنین

Read More...

چهار چالش عمده پیش روی دولت جدید تایلند

با تشکیل دولت جدید سرتا تاویسین، کم کم سر و صدای بحث‌های داغ سیاسی می‌خوابد اما چالش های اقتصادی،

Read More...

One commentOn چرا ایرانی ها با ویزای مولتی تایلند از مرزهای زمینی یا فرودگاه بازگردانده میشوند ؟

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

error: Alert: کپی ممنوع !!